- Isä?

- No

- Mä olen tässä vähän miettiny...

- Kakista ulos.

- Sähän aina sanot että, pitäis uskoo itseensä? Ja et muidenki pitäs uskoo muhun?

- Kyllä, kuinka niin?

- No kun siis, tiiän että sulla on kaikenlaisia suunnitelmia mun varalle ja kyllä ihan silleen arvostan, mutta... mä haluisin kuitenki mielummin olla leijonankesyttäjä.

- Leijonankesyttäjä?...mit- [huokaus] onhan me puhuttu tästä jo vaikka kuinka monet kerrat. Tässä on nyt isommista asioista kyse kun sinusta, koittaisit syt nähdä tämän minun kannaltani. Sinulla on tehtävä, eikä se ole mikään vaihtoehto, että nyt perääntyisit. Ja sitä paitsi kaikista maailman asioista joita voisit tehdä, miksi juuri leijonankesyttäjä?

- Joo, no mä aattelin et se ois siistii. 

- No jos se nyt leijonista on kiinni, niin mene ja kesytä vaikka sata leijonaa, olethan sinä jo parantanutkin tusinoittain lepraisia ja rampoja. Joko sinä olet kyllästynyt ihmetekoihin?

- Et sä tajuu! No okei ehkä ei välttämättä leijonankesyttäjä, voisin olla vaikka postimerkkeilijä. Tai vaikka basuunansoittaja. Voisko tää olla sellainen stand up Jeesus? Tai polkkaa tanssiva, koiria kasvattava kaljupäinen luomuviljelijä Jeesus? Voisko tää olla rusoposkinen rehti, rohkea reippailija Jeesus? Pitääkö sen aina olla se ristille kuoleva Jeesus?

- Älä ole lapsellinen, tässä puhutaan nyt ihmisten pelastuksesta. Ei tämä minullekaan helppoa ole, mutta uhrauksia on tehtävä.

- No mutta kun äiti sanoi, että...

- Äitis on vaan ihminen.

- No kun...

- Olisiko mielestäsi parempi jos kaikki joutuisivat kadotukseen eivätkä pääsisi taivaaseen?

- NO MUT ENTÄ JOS MÄ EN HALUA TAIVAASEEN! TAIVAS ON VAAN PATEETTINEN TYHJIÖ, JOSSA EI ENÄÄ KOSKAAN TAPAHDU MITÄÄN, EIKÄ MIKÄÄN KOSKAAN ENÄÄ MUUTU, KOSKA TÄYDELLISYYDESTÄ EI VOI SIIRTYÄ KUIN HUONOMPAAN SUUNTAAN. TAIVAS ON VAAN UUSI KUOLEMA JA IKUINEN KIDUTUS. TYLSÄ JA HARMAA PASKAKASA NIIN TIHEÄSTI TÄYNNÄ ITSEÄÄN ETTEI KOLIBAKTEERIKAAN MAHDU LÄVITSE! ABSOLUUTTISEN EI MINKÄÄN IKUINEN PALUU!

- Oletko sinä taas jutellut Nietzschen kanssa? Vai buddhako se oli tällä kertaa? Hei eivät ole sinulle alkuunkaan hyvää seuraa. Kuule, mitä jos minä kuitenkin hommaisin sulle niitä leijonia, tulisiko sinulle sitten parempi mieli?

- ...vihaan sua.

- Tiedäthän sinä, että puhut itsellesi? Pyhä kolminaisuus, muistathan?

- Joo kyl mä tiiän.